CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS »

Monday, March 15, 2010

hari pertama perjalananku...

Assalamualaikum...
Selamat datang ke laman saya wahai sahabat yang ku kasihi sekalian...
Moga-moga kita di redhai Nya...
Amin...
Aku taaruf diri ku dulu Insha-Allah...
Nama ku Muhammad Reza Bin Abdul Wahab a.k.a Redha dikalangan Sahabat2 HPA ku...
Minggu pertama dalam perjuangan ku bersama HPA sesuatu yang sangat menyedihkan...
Cukup sukar bagiku pada mulanya kerna aku bukanlah dari kalangan kuat imannya...
Tapi atasan desakan hidup ku teruskan juga perjuangan yang pada mulanya meletakkan dunia dihadapan...
Aku mula rasa tension untuk meneruskan perjuangan ku yang ku rasa betul tadi...
Hingga aku teringat sesuatu tentang PBC yang aku sertai dulu...
Baru ku sedar rupanya perjuangan ku pada mulanya SALAH!!!
Aku mula perbetulkan niatku...
Dan Alhamdulliah walau aku masih belum berjaya kerana aku masih baru tapi aku yakin Allah melihatku...
Teringat aku untuk menceritakan sebuah kisah yang diceritakan oleh Bagus Hernowo dari pasentran interpenan...
"Disuatu hotel di eropah ada satu yahudi keluar dari hotel jam 11 malam dia ingin mencari taksi untuk ke suatu tempat saat itu kondisi cuaca sangat buruk hujan dan salju terun secara bergantian 'pak tolong panggilkan taksi' mintanya pada karyawan hotel kemudian datanglah taksi yang dimintanya lalu dia menyatakan 'jangan! jangan yang itu! biarkan taksi itu lewat' jawab yahudi pada karyawan hotel kemudian datang taksi yang kedua 'jangan! jangan yang itu saya tidak mau taksi yang itu' taksi yg kedua pun lewat kemudian taksi yang ketiga taksi yang keempat taksi yang kelima seterusnya taksi yang kesembilan tinggal saatnya taksi yang kesepuluh barulah yahudi ini mau naik karna penasaran karyawan hotel bertanya 'pak kenapa bapak naik taksi yang ini? kenapa dengan 9 taksi yang tadi?' orang itu menjawab dengan mantap 'saya tidak tau siapa pemilik taksi yang tadi tapi saya tau pemilik taksi yang kesepuluh ini adalah orang yahudi' "
kata Bagus Hernowo "saya tersentak mendengar cerita itu saya baru paham betapa orang2 yahudi sangat2 memperhatikan setiap uwang yang keluar dari kantongnya dia harus yakin bahawa uwangnya akan kembali pada kantong orang yahudi bagaimana dengan kita? ternyata sedah lama mereka memboikot produk orang muslim sementara kita baru mau memboikot produk yahudi saja masih berdebat diantara kita 14 abad yang lalu Allah sudah menurunkan ayat tentang boikot 'Wahai manusia makanlah apa-apa yang ada dibumi yang halal dan baik baik dari segi kesihatan baik dari segi ekonomi baik dari segi politik dan baik dari segi meliter janganlah kalian mengikuti langkah-langkah syaitan sungguh syaitan itu musuh yg nyata bagimu' ayat ini untuk seluruh manusia untuk memboikot yahudi dan kawan-kawannya serta antek-anteknya boikot ini untuk semua produk syaitan mari kita boikot semua produk-produk syaitan dan teman-temannya mulai hari ini jangan makan produk mereka dimakan saja jangan apalagi dibeli bagaimana dengan kita jika seluruh muslim tidak membeli dan memakai produk yahudi berapa banyak kebaikan ekonomi yang bisa kita rasakan berapa banyak nyawa saudara kita yang bisa kita selamatkan ayuh bangun ekonomi umat cintai produk sesama muslim mulailah dari diri sendiri dan mulailah hari ini jangan pernah serahkan urusan umat islam kepada yang tidak pernah peduli dengan umat islam sesungguhnya pertolongan Allah sudah dekat dan Allah bersama orang-orang yang sabar"
Jadi marilah kita bersama-sama memboikot produk yahudi!!!
Mari bersama-sama HPA!!!
Insha-Allah

Hubungi team kami untuk penerangan dengan homeparty dirumah anda Insha-Allah
017-5849734@0175351016@019-5608701 (Redha@Hidayat)

0 comments: